Time flies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zondag 22 februari 2015

Dit was alweer de een na laatste week vrijwilligerswerk. De tijd vliegt echt voorbij!

Maandagochtend namen we afscheid van een paar vrijwilligers en bij de lunch maakten we kennis met de nieuwe groep vrijwilligers. Nu zijn we alleen nog maar met meiden in het huis (coördinatoren niet meegerekend).

Opvallend was dat de kinderen bij Fikelela deze week allemaal heel erg vrolijk waren. Ze probeerden zelf meer te lopen en te springen, maakten meer geluidjes en lachten veel meer dan ze eerder deden. Zo leuk om ze zo blij te zien!
Voor de oudste meisjes hebben we placemats gemaakt om ze zelf proberen hun pap te laten eten 's morgens. Heel gaaf om te zien dat ze hun eigen kleur placemat herkennen en ze zo hun best doen om het zelf te doen.

Dinsdag was het bijna windstil en dus een perfecte dag om met de kabelbaan de Tafelberg op te gaan. Rond 18:00 uur gingen we weg, zodat we op tijd waren om de zonsondergang te kunnen zien. Prachtig uitzicht en erg mooi om de verlichte stad te zien toen de zon eenmaal onder was!

Donderdag tijdens de lunch werd ik geïnterviewd door mensen van de Volkskrant. Handig dat ik de vragen gewoon in het Nederlands kon beantwoorden! Zij wilden de positieve kant van het vrijwilligerswerk benadrukken en willen een artikel schrijven om meer overzicht te krijgen van goede organisaties in Nederland. 's Middags gingen de journalisten ook mee naar GAPA waar we een groot feest hebben gehad met de grannies en de kinderen. Veel muziek en veel gedanst, was erg leuk. Ben heel benieuwd naar het artikel!

Deze week was er in het huis een avond georganiseerd voor The Happy African Foundation. Voor een klein bedrag kon je een glas wijn, nacho's, een hoofdmassage of een knipbeurt krijgen. Aangezien de punten van m'n haar er wel weer eens af mochten heb ik het goede doel gesteund door me te laten knippen door een van de vrijwilligers (hij werkt in een kapsalon). Ideaal!

Zaterdag ben ik met Sandra naar Green Market Square geweest om souvenirs te kopen voor thuis (nog meer, haha). Daarna namen we de taxi naar het Waterfront om daar om 15:00 uur op de boot naar Robbeneiland te stappen. Helaas bleek dat de tour voor die tijd gecanceld was en hebben we ons ticket moeten omboeken voor komende zaterdag. Hopen dat het dan wel doorgaat... Vandaag een heerlijk relaxdagje gehad op het strand, Clifton Beach. Daarna richting Camps Bay gelopen en daar geluncht met een super lekkere chicken cesar sandwich en een aardbei smoothie. Vanavond (weer) naar ons favoriete burgerrestaurant geweest. Genieten!!

Morgen start de laatste week op de projecten. Jammer dat het dan alweer voorbij is, maar er staan nog erg leuke activiteiten gepland gelukkig!

Liefs vanuit Kaapstad! X

• 24 Februari 2015 - 13:01

Cora:

wat gaat het snel zeg!! Fijn dat je je steentje kan bijdragen daar.volgens mij geniet jij nog meer dan de kinderen als ik het O lees.fijn!! Wat leuk van dat interview. Wanneer komt het in de krant??
    Geniet nog even van je laatste week!!
    Groetjes vanuit kampen

• 25 Februari 2015 - 07:15

Viveka:

Hai
    Tjonge alweer de laatste week. Je wordt nog beroemd joh.. Weet je ook wanneer je interview geplaatst wordt in de krant? Fijn dat die kinderen in zo'n korte tijd veel hebben geleerd, dat geeft denk ik enorme voldoening. Nog even knallen en genieten dus daar in afrika en dan zie ik je gauw weer. Alvast een goede reis terug gewenst.

groetjes viveka