Party, party @ Africa! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu Party, party @ Africa! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu

Party, party @ Africa!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nadat we zondag volop hebben genoten van het concert van Freshly Ground had bijna iedereen van het huis moeite met opstaan. Ook de kinderen bij Fikelela waren deze week wat minder vrolijk dan normaal. Er waren een paar kinderen met pijnlijke blaren in hun mond en er was een jongen die de waterpokken had.

Dinsdagochtend werd ik om 7 uur wakker gezongen door Marjolein, Sue-Lynn, Sandra en de coördinatoren Matt en Miriam. Toen ik daarna de woonkamer in kwam werd het nummer "Happy Birthday Princess" gedraaid (van Disney), een nummer dat vervolgens de hele dag in je hoofd blijft hangen, haha. De kamer was versierd met slingers en ballonnen door de Dutchies, heel leuk! Jane, de huishoudster hier, was op dezelfde dag jarig. Dubbelop feest dus! Toen we thuiskwamen voor de lunch en zagen wat de kok voor ons had gemaakt stond het het huis bijna op z'n kop, zo blij was iedereen met de super lekkere linzenburgers! Tijdens de lunch werden Jane en ik ook nog eens verrast met een zelfgemaakte chocoladetaart door Emily, heel lief en lekker! 's Avonds gingen we met een grote groep uit eten voor m'n verjaardag bij A Touch Of Madness. We hadden een ruimte voor onszelf met een lange tafel voor 22 personen. Was heel mooi en het eten was lekker! Daarna nog even geskypet met mama. Fijn om elkaar even een uurtje te zien en om bij te praten.

Deze week hebben we ons bij Fikelela vooral bezig gehouden met het in de gaten houden van de ontwikkelingen van de kinderen en we hebben één-op-één met ze geoefend met o.a. het zelf eten en zelf aankleden. Best heftig om te zien hoe ver sommige kinderen achterlopen, maar wel goed dat wij eraan kunnen werken.

Bij GAPA hebben we woensdag armbandjes gevlochten van wol. Zelfs de jongens waren onder de indruk en wilden leren hoe ze moesten vlechten. Leuk om te zien hoe geconcentreerd ze bezig waren en hoe trots ze uiteindelijk waren op het resultaat! Donderdag hadden we onze wekelijkse meeting met de grannies. We stellen ons dan voor aan elkaar en bespreken de afgelopen week. Deze keer hebben de oma's voor ons gezongen in hun eigen taal en daarna hebben ze met ons gebeden. Erg leuk! Twee van de grannies waren jarig en voor hen hebben we Happy Birthday gezongen. Aan het eind van de middag kreeg ik een knuffel van een van de oma's en ze bedankte me voor alles wat ik deed met de kinderen en ze wenste me een fijn weekend en fijne Valentijnsdag, ook al was er geen jongen, haha. Verder sloten we de week af met zumba en een groepsfoto.

Toen Sandiso ons vrijdag terugreed richting huis bleek dat er één weghelft was afgesloten waardoor we eigenlijk moesten omrijden, terwijl dat niet duidelijk was aangegeven. Na heel lang wachten besloot Sandiso toch via de andere weghelft te rijden. Meteen kwam er een man naar de auto en vroeg aan hem waar zijn hersenen zitten. De auto moest aan de kant gezet worden en Sandiso moest meelopen naar de politieauto. Uiteindelijk bleek dat hij een boete had gehad van 4000 Rand (= 280 euro)!

Na de planningssessie van vrijdagmiddag was het dan zover: met een groep naar het festival ULTRA! Vergelijkbaar met het festival Tomorrowland, met bekende dj's. We hadden de tickets via via gekocht en moesten nog afwachten of ze geldig waren. Toen we eenmaal door de ticketcontrole heen waren, waren we dan ook erg blij!! Die avond hebben we gedanst en gesprongen op muziek van Martin Garrix, Armin van Buuren (we stonden vooraan!) en Hardwell. Super gaaf om mee te maken! Jammer dat het later begon te regenen, waardoor we drijfnat en koud werden. Verwacht je niet bij een festival in Afrika in hartje zomer, haha.

Zaterdag na een paar uurtjes slaap met Marjolein en Sandra naar Clifton Beach geweest. Dit strand staat als nummer 2 op de lijst van beste stranden in de omgeving. Het is een strand met wit zand, blauw water en grote keien. Erg mooi! 's Avonds hebben we Sandra meegenomen naar onze favoriete burgertent hier... Genieten!

Vanmorgen wat gedronken met de groep als afscheid van m'n roommate Siofra die nu verder gaat met haar kleine wereldreis. Vanmiddag zijn we naar Camps Bay geweest met de Dutchies en hebben daar lekker geluncht. Vanavond moesten we afscheid nemen van lieve Sue-Lynn. Was best wel even moeilijk, omdat je zo goed met iemand kon opschieten en we leuke dingen met haar hebben gedaan. Ga je missen! Later op de avond nog even geskypet met opa, oma en mama. Fijn om ook hen weer even te zien en te spreken! :)

Bedankt voor het lezen en bedankt voor jullie lieve berichtjes. Erg leuk om de reacties te lezen!

Liefs vanuit Kaapstad! X

• 15 Februari 2015 - 23:25

Renske:

Jullie hebben het reuze naar de zin. Nog gefeliciteerd. Op zulke dagen mis je thuis een beetje. Als je weer thuis bent wordt het nog wel dunnetjes over gedaan. Nog veel plezier daar. HG Renske.

• 16 Februari 2015 - 10:10

Geke:

He Eline wat ontzettend leuk om je zo te volgen en wat een ervaring die neemt niemand je meer af.Geniet nog ff.groetjes uit Kampen

• 16 Februari 2015 - 15:25

Marianne:

het ziet er allemaal heel gezellig uit dat bewijzen de foto's'wel .
    ook het verslag vind ik mooi om te lezen Eline geniet nog van de tijd die je daar bent .