De eerste week in het mooie Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu De eerste week in het mooie Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu

De eerste week in het mooie Zuid-Afrika!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar stonden we dan, na een lange vlucht van zo'n 22 uur, op Zuid-Afrikaanse bodem. We werden van het vliegveld opgehaald door Kylie, een heel vriendelijke vrouw, die ons zou brengen naar onze eerste verblijfplaats: Ashanti Lodge. Eenmaal onderweg bleek dat ze een beetje verdwaald was en ze besloot de weg te vragen aan een voorbijganger. Hij wist waar we moesten zijn en zei dat we hem konden volgen. Vervolgens stapte hij in, in zijn dikke Porsche cabrio! Uiteindelijk kwamen we aan bij het backpackershostel en brachten onze spullen naar de kamer, waar al vijf andere meiden waren met wie we kennismaakten. De meiden waren allemaal heel aardig en je maakt hier snel kennis met heel veel nieuwe mensen.

Woensdagochtend werden we nog voor 8 uur opgehaald voor de Peninsula Tour, waarbij we heel veel hebben gezien van Kaapstad. De eerste stop was bij de slavenhuisjes, een erg vrolijk gezicht door alle felle kleuren! Bij een winkeltje in de buurt aten we Koeksister, wat te vergelijken is met een oliebol met anijs erop. De tour ging verder met stops bij verschillende baaien met super mooi uitzicht! Bij Cape Point zijn we naar boven geklommen naar de vuurtoren. Vanaf dat punt is het 9.635 km tot Amsterdam. Daarna doorgereden naar Kaap de Goede Hoop en vervolgens naar Boulders Beach waar we de pinguïns hebben bewonderd, erg mooi! Als afsluiting reden we door naar een wijngaard waar we een wijnproeverij hadden.

Donderdag was een dag die we zelf konden invullen en we besloten de taxi naar Waterfront te nemen. Er was een groot winkelcentrum met allerlei (dure!) merken en we liepen langs het amfitheater waar een circus aan de gang was. Bij Waterfront was ook het Two Oceans Aquarium. We hebben daar een heleboel haaien, roggen, zeesterren en pinguïns gezien. Op de weg terug naar de taxistandplaats kwamen we langs een overdekte markt waar veel kraampjes stonden met eten en drinken, was een erg leuke sfeer!

Vrijdag begon onze 3-daagse Garden Route Tour! Na een paar uur in het busje te hebben gezeten kwamen we aan bij de plek waar we de Safari gingen doen. We hebben veel dieren gezien: olifanten, zebra's, struisvogels, neushoorns, giraffes, leeuwen, cheeta's en schildpadden. Erg gaaf om ze van zo dichtbij te zien! 's Avonds gingen we met de hele groep naar een Beach Bar en zagen we hét drankspel van Zuid-Afrika: Beer Pong. Er staan twee teams tegenover elkaar en je moet proberen om het pingpongballetje in de bekers met bier te krijgen, zodat het andere team de beker moet leegdrinken.

Zaterdag brachten we eerst een bezoekje aan een traditionele markt, waar de sfeer ook weer erg goed was. Vervolgens zijn we naar de apen en vogelparken gereden. In het vogelpark zagen we papegaaien, flamingo's en allerlei andere soorten vogels. Heel gaaf om die dieren van zo dichtbij te zien! Daarna reden we naar de hoogste brug (216 meter), waarvan je kon bungeejumpen. Terwijl de rest van de groep op de brug stond nam de reisleider ons mee naar de oudste boom van Zuid-Afrika.

Zondag was alweer de laatste dag van de tour. Je had de keuze om naar de Cango grotten te gaan of naar het Cango Wildlife Park. Wij kozen, samen met een meisje uit Engeland, om naar de wilde dieren te gaan. We kregen daar een rondleiding en zagen vleermuizen, slangen, nijlpaarden, krokodillen, schildpadden, tijgers, leeuwen... Maar het hoogtepunt was toch echt het aaien van de cheetahs, dat was zooo gaaf!! Daarna reden we weer terug richting Kaapstad, via de Route 62. Onderweg stopten we nog bij een erg leuk barretje: Diesel & Creme, waar ze super lekkere milkshakes maken in heel veel smaken (ik had Oreo).

• 19 Januari 2015 - 18:30

Cora Otten:

Zo te lezen hebben jullie al veel gezien.nu even aan het werk?? Geniet er maar van!! De weken zijn zo weer om.hier is het slecht weer dus lekker in de zon daar.tot schrijfs maar weer

• 20 Januari 2015 - 09:54

Patrick:

Mooi verslag Eline goed om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je veel ziet! Mooie foto's

• 20 Januari 2015 - 18:53

Renske Dijkstra:

Leuk om jou verslag te lezen. Al veel gezien. Mooie foto's. Geniet ervan.