The African Bubble - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu The African Bubble - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu

The African Bubble

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

08 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zitten alweer op de helft, de tijd vliegt! Ik besef nog steeds niet zo goed dat ik nu ongeveer aan de andere kant van de wereld zit en dat ik over een paar weken weer terug vlieg naar Nederland, maar ik geniet zeker van alle mooie momenten zolang ik hier nog ben!

Maandag kwam de nieuwe groep vrijwilligers aan en was het ineens wel heel erg druk hier in huis. We hebben toen ook de Volendamse Sandra ontmoet, met wie we voor de reis al contact hadden gehad. Gezellig!
Helaas zijn er nu ook al twee mensen vertrokken van de oude groep. Als afscheid zijn we donderdagavond met een groep uit eten geweest bij de Mexicaan.

Vanaf begin februari gingen de oudste kinderen van Fikelela (het weeshuis) naar de basisschool, waardoor we vanaf afgelopen week alleen nog met de allerkleinsten (0-2 jaar) waren. Het is lastig om activiteiten met de jongste kinderen te doen, dus we focussen nu vooral op de ontwikkeling van de kinderen. Erg interessant om te kijken op welk niveau de kinderen nu zitten en hoe je ze kunt helpen om zich verder te ontwikkelen. Zo heb ik ook meer het idee dat ik echt wat kan betekenen voor de kinderen :)

Een highlight van deze week bij Fikelela was het spelen met de ballonnen. Op een gegeven moment kopte ik de ballon tegen het hoofd van de grootste lachebek van het weeshuis en hij lag elke keer weer dubbel als de ballon via zijn hoofd terugkaatste, zo leuk om te zien!!

Bij GAPA heb ik deze week vaak de oma's geholpen in de keuken door de kinderen de borden met eten aan te geven. Toen er wat jongens in de rij stonden te wachten zei er eentje dat hij vond dat ik zulke mooie ogen heb, heel lief! Ze zien hier natuurlijk niet veel mensen met blauwe ogen (en blond haar), haha.
Verder heb ik afgelopen week nog touwtje gesprongen met een grote groep en heb ze proberen te leren wachten op hun beurt in een rij (wat voor sommigen nog best lastig was...).
Bij het afscheid nemen kreeg ik deze week van één meisje wel heel veel kusjes op m'n wangen, zo lief!! Sowieso krijgen we vaak veel high fives en knuffels van de kinderen bij GAPA, mooi om te zien dat ze het zo waarderen dat we er zijn en leuke activiteiten met ze doen.

Zaterdag ben ik met Marjolein en Sue-Lynn naar het centrum van Kaapstad geweest. We hebben gebruncht bij een leuk tentje, Lola's, en zijn daarna naar Company's Garden geweest om de eekhoorntjes te voeren. 's Avonds zijn we met de Nederlandse meiden wat gaan eten bij Waterfront en daarna hebben we daar nog wat gewinkeld. Was heel gezellig!

Vanavond naar Kirstenbosch geweest bij de Summer Sunset Concerts, waar de band Freshly Ground vandaag optrad. Het moment dat ik zóveel mensen zag zitten op dat grote grasveld, op kleedjes met koelboxen vol hapjes en drankjes, had ik even een kippenvelmomentje. Er hing zo'n mooie sfeer, mede door de goede muziek EN DE PRACHTIGE LOCATIE. Heb enorm genoten!

Bedankt voor het lezen van mijn verslag en bedankt voor jullie leuke reacties! :)

Liefs vanuit het mooie Zuid-Afrika! X

  • 08 Februari 2015 - 20:22

    Eef Hendriks:

    Meid , wat hebben jullie het daar toch mooi en leuk gezellig.Ben echt jaloers, wat een mooi land is het toch.Geniet er maar van. Lieve groetjes opa en oma.

  • 08 Februari 2015 - 23:25

    Jose:

    Ik heb weer genoten van je verslag

  • 09 Februari 2015 - 11:43

    Viveka:

    superleuk om weer wat van je te horen, volgensmij wil jij nog niet lang terug naar Nederland, hahaha!

  • 09 Februari 2015 - 14:26

    Marianne Bastiaan:

    Hoi Eline heb genoten van je verslag .geniet van het prachtige land . en de kindertjes

  • 10 Februari 2015 - 12:27

    Ruud Vd Berg :

    Hoi Eline, ook leuk om jouw blog te lezen, naast dat van Marjolein.
    Ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er ook een unieke dag van.

  • 10 Februari 2015 - 14:56

    Miny En Gerard Schade:

    Hoi Eline hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,je geniet wel van het mooie weer en land.We hebben je verslag gelezen vonden het erg mooi.Geniet er vandaag maar van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad Special met Activity International






Recente Reisverslagen:

07 Maart 2015

Laatste week genieten in Zuid-Afrika

01 Maart 2015

Sweet Goodbyes

24 Februari 2015

Time flies!

15 Februari 2015

Party, party @ Africa!

08 Februari 2015

The African Bubble
Eline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 6479

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 09 Maart 2015

Kaapstad Special met Activity International

Landen bezocht: