Week 3 in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu Week 3 in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline Mulder - WaarBenJij.nu

Week 3 in Zuid-Afrika!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

01 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na de geslaagde wijnproeverij van de dag ervoor was het maandagochtend weer tijd voor het serieuzere werk... Het was duidelijk dat de kinderen bij het weeshuis ook een weekend hadden gehad met weinig structuur, want ze waren super energiek! Nadat de kinderen zich flink hadden uitgeleefd tijdens de activiteiten lag er tijdens verhaaltjestijd een meisje te slapen op m'n schoot, heel schattig! 's Middags hebben Marjolein en ik dansles gegeven bij GAPA, was erg leuk! 's Avonds ben ik met Sue-Lynn naar V&A Waterfront geweest om te shoppen en een drankje te doen. Was een gezellige avond!

Dé activiteit van dinsdag bij Fikelela was toch wel het stoepkrijten. Alle kinderen waren erg enthousiast bezig en na de tijd zat iedereen onder de stoepkrijt! 's Middags bij de naschoolse opvang hebben we nog wat dansjes gedaan met de kinderen. Net voordat we weggingen kwam er een meisje naar me toe en zei: you dance so beautiful. Zo lief!!

Woensdagochtend viel er alweer een meisje in m'n armen in slaap. Waarschijnlijk straal ik een bepaalde rust uit of zo, haha. Bij GAPA leerde ik een wat ouder meisje met een verstandelijke beperking wat beter kennen, ze houdt erg van zingen. Verder hielp ik de grannies in de keuken met het serveren van de maaltijd voor de kinderen. 's Avonds vierden we de verjaardag van Miriam, een personeelslid die ook in het huis verblijft. We deden spelletjes als 30 seconds, chubby bunny en croissant happen.

Donderdag was het heel erg warm, in de zon wel 40 graden! Bij Fikelela deden we baby animal yoga en speelden we met play dough. Toen we 's middags aan kwamen rijden bij GAPA waren de kinderen al voor ons aan het zingen, ze zongen in Xhosa iets als: daar komen onze broers en zussen aan! Het meisje dat ik de vorige dag wat beter had leren kennen kwam meteen op me afgerend voor een knuffel toen ik uit het busje kwam, heel leuk! 's Avonds hebben we - ondanks de hitte - nog een uurtje zumba gedaan.

Vrijdag was er een nieuw meisje bij het weeshuis en ze was nog een beetje verlegen. Tijdens het spelen kwam er een ander meisje bij haar staan en gaf haar een knuffel en kus op haar wang, zooo schattig om te zien! 's Middags maakten we een planning voor de activiteiten van komende week. Om vijf uur was het dan eindelijk weekend!

We sliepen zaterdagochtend lekker uit en gingen daarna naar de Greenpoint Square market, een echte Afrikaanse markt. Was erg leuk! Daarna nog een drankje gedaan bij Longstreet en 's avonds uit eten met een grote groep van de vrijwilligers.

Vandaag zijn we (de three blondes) naar het mooie strand bij Camps Bay geweest. Toen we zagen dat we begonnen te verbranden zijn we snel met de taxi terug gegaan. Nadat we al het zand van ons af hadden gespoeld hebben we vanavond weer een lekkere hamburger gegeten bij Jerry's. Daarna onze kamers een beetje opgeruimd voordat morgen de nieuwe groep vrijwilligers aankomt. Spannend!

Liefs vanuit het zonnige Kaapstad! X

• 02 Februari 2015 - 15:28

Patrick :

Leuk verslag weer Eline nog heel veel plezier!!